I posted this here previously on: June 24, 2005, 22:54:58
It was only a matter of time, and the time is now. The Army Reserve needs transformation. We have far too many Reserve units that cannot be sustained. Too many Reserve units that cannot sustain leadership at all levels, especially at the MWO/CWO and Maj/LCol ranks. Unit sucession is difficult. Too many units with less than 75 effective personnel that have a CO, DCO, Adjt, RSM, Trg O, Orderly Room, Unit QM, etc. How many bayonets does that leave? Do we need all this unit infrastructure that we cannot sustain? Our Reserve units have not fought as a unit for over 60 years, and never will ( mobilization is dead, therefore the theory of why we need so many units is dead).In our CBG we have the following in a city of less than 115,000: a Nav Res stone frigrate; an Army Res Inf Bn and Svc Bn; a Coms Res Sqn; and a CFMG Fd Amb.The local area cannot sustain this many units, nor produce the senior leadership. We need to tacticaly group units, and in some cases all the P Res units in location. Why not a LCol or Cdr commanding all five of these units, with one OR, and a Navy and Army Trg O's. Sure cuts down on the infransture. Sure sounds familiar.
Project Management Office
Land Force Reserve Restructure
101 Colonel By Drive
Ottawa, ON K1A 0K2
Bureau de Gestion de projet de la
Restructuration de la réserve de la force terrestre
101, promenade Colonel By
Ottawa (ON) K1A 0K2
1901-6 (PD LFRR)
1901-6 (DP RRFT)
24 Jun 05
Le 24 jun 2005
Distribution List
Liste de distribution
WARNING ORDER
ORDRE D'AVERTISSEMENT
SITUATION
SITUATION
1. The current Army Reserve Establishment (ARE) dates back to its implementation date of 1 Apr 00 and provides for 25,585 positions in the Human Resources Management System (HRMS). They were developed through a two-year consultative process and are based on the recommendations of the LFRR task forces, which were reviewed by the LFRR Structure Working Group and Command Consultative Working Group. It has received annual incremental changes through the Army Reserve Working Group (AResWG) and Army Reserve Advisory Group (AResAG) but has not been subject to a fundamental review since its inception.
1. Le TÉRAT actuel remonte àsa mise en Å“uvre du premier avril 2000 et fournissent 25,585 positions dans le Système de gestion des ressources humaines (SGRH). Ces tableaux ont été développés suite àune consultation étendue sur deux ans, ainsi que sur les recommandations du comité d'étude de la RRFT, et ont été révisés par le groupe de travail sur la structure RRFT et le groupe de travail de consultation du Commandement. Certains changements annuels ont été implantés àtravers le groupe de travail de la Réserve de l'Armée (GT RésA) et le groupe consultatif de la Réserve de l'Armée (GC RésA), mais n'ont jamais subi une révision fondamentale depuis leur création.
2. With the announcement of the Federal Budget 05 and the Defence Policy Statement we know that the intended strength of the Army Reserve for the foreseeable future is 18,500 soldiers. Of this number, 1,100 are allocated to the Medical Reserve (MedRes) and a further 100 are planned to be filled by the Communications Reserve (CommRes) to provide balanced support to a larger Army Reserve.
2. Avec l'annonce du budget fédéral 2005 et la déclaration sur la politique de la Défense nous savons que l'effectif envisagé dans le futur immédiat pour la Réserve de l'Armée est de 18,500 soldats. De ce nombre, 1000 positions sont octroyées àla Réserve Médicale (RésMéd), et nous planifions d'octroyer 100 positions àla Réserve des communications (Rés Comms) afin qu'il nous fournisse un soutien proportionnel àla grandeur de la Réserve de l'Armée.
3. The Army Regeneration Plan, the Managed Readiness Plan, and CF Transformation are placing demands on the Army Reserve, the full extent of which is not yet known in sufficient detail.
3. Le plan de regénération de l'Armée, le plan de gestion des niveaux de préparation, et le plan de transformation des FC exercent des demandes sur la Réserve de l'Armée dont les détails restent àêtre précisés.
AIM
BUT
4. The aim of the ARE Review is to ensure that the Army Reserve establishment reflects the best mix of units and mission element types, and locations to force generate Reservists to fulfill the Army Reserve role.
4. Le but cette révision des TÉRATs est de s'assurer que les établissements de la Réserve de l'Armée reflètent le meilleur mélange d'unités, de type d'éléments de mission et d'emplacement afin de générer suffisamment de réservistes pour remplir le rôle de la Réserve de l'Armée.
METHODOLOGY
MÉTHODOLOGIE
5. The review will be conducted on two parallel tracks, the results of each being brought together to produce the revised ARE:
5. La révision prendra deux avenues parallèles. Le résultat de chacune sera combiné àl'autre afin de produire des TÉRATs révisés.
a. Track 1. An analysis of defence policy documents will provide a precise measure of the CF expectations of the ARE. All Army Reserve roles and tasks must be considered including:
a. Première avenue. Une analyse des documents contenant la politique de la Défense fournira une mesure précise des attentes des FC envers les TÉRATs. Toutes les tâches de la Réserve de l'Armée doivent être considérées, comprenant :
i. framework for mobilization; i. cadre de la mobilisation;
ii. connect with Canadians; ii. créer un lien avec les canadiens
iii. expeditionary operations; iii. opérations expéditionnaires;
iv. domestic operations; iv. opérations domestiques;
v. institutional Army Reserve (to include HQs, training, administration, etc); and
v. la Réserve de l'Armée institutionnelle (comprenant les QG, l'instruction, l'administration, etc); et
b. Track 2. An analysis of existing units and mission elements, along with an understanding of where Canadians are best prepared to support Army Reserve units, will help to determine where Army Reserve units and mission elements should best be located.
b. Deuxième avenue. Une analyse des unités et éléments de mission existantes, avec la compréhension des emplacements ou les canadiens sont prêts àsoutenir une unité de la Réserve de l'Armée, afin d'aider àdéterminer les meilleurs endroits ou les éléments de mission et unités de la Réserve de l'Armée devraient être situées.
6. With respect to Track 1, stakeholders will assist in ensuring that the task list is complete. With respect to Track 2, stakeholders will contribute to determining the criteria from which we can best understand the suitability of a location to sustain an Army Reserve unit/mission element. Criteria to be applied must be objective and verifiable by all concerned.
6. Dans le cadre de la première avenue, les parties intéressées sont sollicitées afin de s'assurer que les listes des tâches sont complètes. Quant àla deuxième avenue, nous sollicitons la participation des parties intéressées afin de déterminer les critères par lesquels l'efficacité des sites àsoutenir un élément de mission/unité de la Réserve de l'Armée sera jugé. Les critères sélectionnés devront être objectifs et vérifiables par tous.
CONCLUSION
CONCLUSION
7. There is no need to reply to this message. This message will be followed, in Jul 05, with a draft directive detailing how the Review will be conducted. All stakeholders will have the opportunity to comment on the methodology and criteria of the Review. It is my intent to table a draft report of the completed ARE review at the 26 Nov 05 CCAG along with deduced recommendations for how to apply the remaining 1500 positions of unallocated LFRR growth (Ph 2c & 2d). The final report recommending the new ARE to CLS should be tabled at the Mar 06 CCAG. Once reviewed, we can expect that the revised ARE will be subjected to further periodic reviews at an interval (3-5 years?) as determined by CLS.
7. Aucun besoin de répondre àce message, car ce message sera suivi, en juil 05, par une ébauche d'une directive déterminant comment la révision sera effectuée. Toutes les parties intéressées auront l'occasion de commenter sur la méthodologie et les critères utilisés pour la révision. C'est mon intention d'avoir une ébauche de la révision des TÉRATs complétée pour le GCC du 26 nov 05, ainsi que les recommandations déduites pour la détermination des 1500 positions de croissance RRFT (Ph 2c & 2d) non attribuées. Le rapport final recommandant les nouveaux TÉRATs au CÉMAT devra être complété pour le GCC de mars 06. Une fois examiné, nous pouvons anticiper que les TÉRATs révisés seront réviser périodiquement àun intervalle (3 à5 ans) déterminé par le CÉMAT.
O.S.B.
E.S. Fitch
Major General
Project Manager
Land Force Reserve Restructure
Distribution List
CLS
ACLS
DGLS
DGLandRes
LFA//Comd//DComd//COS
LFDTS Kingston//Comd//COS
Land Staff Directors
Council of Honourary Colonels
Reserves 2000
INFO
DGSP
CBG//Comd CÉMAT
ACÉMAT
DGÉMAT
DG Rés FT
SFT// Comdt//CmdtA//CÉM
SDIFT Kingston//Cmdt//CÉM
Directeurs EMAT
Conseil des Colonels Honoraires
Réserves 2000
INFO
DGPS
GBC//Comdt